نحوه ی صحیح تنفس (تنفس شکمی)

7 شب با معجزه مدیتیشن دوقلب از شنبه 16 دی ماه تا جمعه 22 دی ماه هر شب ساعت 22:00 (10 شب) در اینستاگرام دکتر آرام لایو داریم  

هادی زنده دل

هادی زنده دل
با درود
آیا به تنفس یک نوزاد توجه کرده‌اید،در واقع تنفس صحیح همانیست که در نوزادان و کودکان شاهد آن هستیم و به مرور زمان اکثر ما تنفس مان به جای تنفس شکمی تنفس نادرست سینه ای می شود!!!
حالا یک آزمایش انجام دهید برای اینکه ببینید آیا نحوه تنفس تان صحیح است یا خیر!!
به پشت دراز بکشید دست راست را روی شکم و دست چپ را روی سینه ی خود قرار دهید،درحالیکه چشمان خود را بسته اید شروع کنید به تنفس آرام و کمی عمیق ترجیحاً از بینی،چند تنفس انجام دهید،اگه دست راست بالا و پایین می‌ره و دست چپ تقریباً ثابته تنفس شما شکمی و صحیحه،اگه دست چپ بیشتر بالا و پایین می‌ره و دست راست یا ثابته یا خیلی کم بالا و پایین میشه تنفس شما سینه ای و در واقع اشتباهه !!
باید روی نحوه ی تنفس خود کار کنید.
مدتی بصورت آگاهانه مثلاً یک یا دوبار در روز و یا در زمان خوابیدن،روی نحوه ی تنفس خود متمرکز شوید و طوری نفس بکشید که بیشتر شکم بالا و پایین بره تا سینه ؛اوایل شاید قدری مشکل باشه ولی بعد از مدتی ذهنتان شرطی شده و بصورت ناخودآگاه حتی زمانی که در خواب عمیق هستید تنفس هایتان شکمی و صحیح خواهد بود.
تنفس شکمی مزایای فراوانی داره که فقط به یکی دو مورد آن اشاره می کنم :
- جذب اکسیژن بیشتر و انرژی پرانا و دفع بهتر و کاملتر دی اکسید کربن
- خواب آرامش بخش و عمیق و لذت بخش
- بهبود گردش خون و خون‌رسانی بهتر به سراسر بدن
و ...
در نور و آرامش باشید
 
دوستان عزیز سوالات را در بخش سوالات بپرسید در بخش تجربیات یا بخش دیگری نپرسید. فقط سوالاتی که در بخش سوالات پرسیده می شود جواب داده می شود
بالا