اثر موسیقی بر درد نوزادان

7 شب با معجزه مدیتیشن دوقلب از شنبه 16 دی ماه تا جمعه 22 دی ماه هر شب ساعت 22:00 (10 شب) در اینستاگرام دکتر آرام لایو داریم  

hashemi

کاربر ویژه
گوش کردن به موتزارت می‌تواند به عنوان یک مسکن برای نوزادان عمل کند

یک تحقیق جدید نشان داده که آرام کردن نوزادان با موسیقی پس زمینه در طی اقدامات پزشکی جزئی می‌تواند درد را در نوزادان کاهش دهد.

به گفته تیمی از دانشگاه توماس جفرسون در فیلادلفیا، که این تحقیق را روی ۱۰۰ نوزاد در بیمارستان محلی در برانکس، نیویورک، انجام دادند، این نخستین تحقیق در این زمینه بوده است.

هیچ نوزادی در این آزمایش نارس نبود و همه در طول آزمایش حدود ۲ روز سن داشتند.

قبل از گرفتن خون از آنها به روش استاندارد نیش پاشنه پا، برای نیمی از آنها موسیقی موتزارت به مدت بیست دقیقه پخش شد و برای نیمی دیگر چیزی پخش نشد.

به طور معمول، به نوزادانی که در آستانه انجام یک عمل دردناک جزئی هستند، مقدار کمی موم شکر داده می‌شود. دو دقیقه قبل از آزمایش خون از پاشته پا، به همه نوزادان ساکارز داده شد تا کمی درد آن‌ها کاهش یابد.

موسیقی در تمام طول نیش پاشنه پخش شد و حدود پنج دقیقه بعد ادامه یافت.
والدین اجازه نداشتند نوزادان خود را به صورت فیزیکی در آغوش بگیرند.

یک محقق به طور مرتب درد نوزادان را با استفاده از حالات صورت، گریه، الگو‌های تنفسی، حرکات اندام و هوشیاری به عنوان شاخص ارزیابی می‌کرد.

محقق از هدفون‌های حذف نویز استفاده می‌کرد، بنابراین آن‌ها نمی‌دانستند که آیا موسیقی پخش می‌شود یا نه.

در نهایت، نوزادانی که در موسیقی موتزارت را شنیده بودند، کاهش معنی ‌دار آماری و بالینی در نمرات مقیاس درد نوزادان نوزادان (NIPS) نشان دادند.

محققان نتیجه می‌گیرند که مداخله باموسیقی ابزاری آسان، قابل تکرار و ارزان برای تسکین درد ناشی از اقدامات پزشکی جزئی در نوزادان سالم و ترم است.

امروزه شواهد قابل‌توجهی وجود دارد که نشان می‌دهد موسیقی می‌تواند درک درد را در بین بزرگسالان به میزان قابل توجهی کاهش دهد، اما هنوز مشخص نیست که چگونه موسیقی چگونه عملکرد ضددرد خود را اعمال می‌کند و آیا این پدیده ذاتی است یا خیر.

این اثر ضددردی می‌تواند نتیجه موسیقی باشد که حواس نوزادان را از درد پرت می‌کند. اما مطالعات قبلی در میان بزرگسالان نشان داده است که موسیقی زنده و لذت بخش بیشتر از موسیقی غمگین و غمگین درد را کاهش می‌دهد. و این بدان معناست که حواس پرتی تنها، نمی‌تواند نتایج را به طور کامل توضیح دهد.

شاید چیزی در تمپو، هارمونی یا ملودی یک آهنگ وجود داشته باشد که نوعی تسکین درد برای مغز انسان داشته باشد، حتی اگر قبلاً موسیقی بسیار کمی شنیده شده باشد.

کارآزمایی کنونی انواع مختلف موسیقی و اثرات تسکین درد آن‌ها را با هم مقایسه نکرده و باید در آینده بررسی شوند.

این مطالعه در Nature منتشر شده است.
 
دوستان عزیز سوالات را در بخش سوالات بپرسید در بخش تجربیات یا بخش دیگری نپرسید. فقط سوالاتی که در بخش سوالات پرسیده می شود جواب داده می شود
بالا