روابط زناشویی و زندگی شاد

7 شب با معجزه مدیتیشن دوقلب از شنبه 16 دی ماه تا جمعه 22 دی ماه هر شب ساعت 22:00 (10 شب) در اینستاگرام دکتر آرام لایو داریم  

hashemi

کاربر ویژه

با وجود انتظاراتی که از ازدواج داریم و چالش‌هایی که پیش می‌آید باید گفت که ازدواج و مسائل زناشویی مثل شیر یا خط انداختن نیست که نشود پیش‌بینی‌اش کرد.

ازدواج از مقوله بخت و اقبال نیست؛ انتخاب است. روابط درست زناشویی بر اساس احترام همدلی و فهم عمیق احساسات یکدیگر شکل می‌گیرد داشتن یک زندگی مملو از شادی بدان معنا نیست که در مسیر زندگی افراد هیچ چالش و تعارضی ایجاد نشود نمی‌توانید وارد یک رابطه شوید ولی تعارضی در آن احساس نکنید.
حتی اگر رابطه خود را به درستی پیش ببرید ممکن است در زمان‌هایی دچار تعارض شوید زندگی همواره مملو از تنش‌ها ،فشارها و بحران‌هایی است که هر از گاهی پیش می‌آید اما آنچه مهم است توجه به این نکته است که بدانید چگونه این بحران‌ها و چالش‌ها را به کمک یکدیگر مدیریت کنید.

توجه به چند نکته ضروری است تفاوت‌های بین افراد کاملاً عادی است اگر به این تفاوت‌ها پی ببرید و آنها را بپذیرید می‌توانید روابط زناشویی خود را بهبود ببخشید به یاد داشته باشید که بیشتر زوج‌ها با هم متفاوت هستند. مشکلی نیست. قرار نیست آدم آرمانی و نیمه گمشده خود را بیابید.
قرار هم نیست از خواسته‌های خود دست بکشید و خود را محدود کنید. همسرتان مجبور نیست همیشه مانند شما بیندیشد. اتفاقاً این تفاوت‌هاست که به زندگی زناشویی معنا می‌بخشد و آن را زیبا می کند. ازدواج کردن و تشکیل زندگی با فردی کاملاً شبیه به خودمان، کسالت بار است.
در واقع انگار هنوز ازدواج نکرده‌ایم. البته بسیاری از زوج‌ها دارای ارزشهای اصلی مشترک هستند و فقط در برخی از زمینه‌ها با هم تفاوت دارند. این تفاوتها ممکن است در ابتدا به نظر جذاب باشند اما با گذشت زمان هنگامی که ما سعی می‌کنیم این تفاوتها را از بین ببریم، رابطه ما را دچار مشکل خواهند کرد.
پی بردن به این تفاوت‌ها و پذیرش آنها کلید ایجاد رابطه عاشقانه پایدار است. یکی از مزایای متعدد ازدواج توجه به دنیا از زاویه دید فردی دیگر است.

زوج‌هایی که احتمال می رفت زندگی شادی را تجربه کنند هنگامی که درباره روابط زناشویی خود صحبت می‌کردند، این ویژگی‌ها در گفت و شنودشان مشهود بود:

۱. عشق، مهربانی تحسین: این زوج‌ها نکات مثبت (صمیمیت خوشی محبت) را شفاهی بیان می‌کردند بر اتفاقات خوب و مثبت تأکید داشتند و از همسر خود تعریف می‌کردند.

۲. با هم بودن در مقابل کشمکش و جدایی: این زوج‌ها از توانایی خود در جهت برقراری ارتباط درست و ایجاد اتحاد متقابل و یکپارچگی استفاده می‌کردند. آن‌ها هرگز به توصیف خود به عنوان یک فرد مجزا از همسر خود نمی‌پردازند.

۳. به یاد داشتن جزئیات در مقابل صرف‌نظر کردن از آنها: این زوج‌ها خاطرات گذشته خود را به یاد داشتند و آنها را به دقت بیان می‌کردند آنها با دیدی مثبت به روابط زناشویی خود نگاه می‌کردند و با انرژی درباره آن حرف می‌زدند آنها به جای پرداختن به اطلاعات حاشیه‌ای و غیر شخصی بدون نشان دادن مقاومت به راحتی در مورد روابط صمیمانه بین خود و همسرشان صحبت می‌کردند.

۴. استقبال از مبارزه : در یک رابطه زن و شوهر با هم معنای زندگی و ارزش‌ها و اهداف آن را می‌سازند در مقوله «استقبال از مبارزه» زوج‌ها به جای اظهار ناامیدی در شرایط سخت، به این موضوع افتخار می‌کنند که می‌توانند از پس شرایط سخت زندگی برآیند. آنها به جای زیر سؤال بردن رابطه زناشویی، خود همواره سعی می‌کنند به این رابطه متعهد بمانند و به داشتن چنین رابطه‌ای افتخار می‌کنند. آنها درباره ارزشهای مشترک اهداف و فلسفه زندگی زناشویی خود صحبت می‌کنند این زوج‌ها با گذر زمان سعی می‌کنند با اعتماد به معنا و هدف مشترک دست یابند.

زوج‌های شاد تفاوت چندانی با زوجهای غمگین ندارند به جز اینکه آنها می‌توانند به راحتی اصلاحات لازم را در روابط بین فردی خود لحاظ کنند و از کنار هم بودن لذت ببرند.
 
دوستان عزیز سوالات را در بخش سوالات بپرسید در بخش تجربیات یا بخش دیگری نپرسید. فقط سوالاتی که در بخش سوالات پرسیده می شود جواب داده می شود
بالا