موسیقی و اثر بر بیماری سایبری

7 شب با معجزه مدیتیشن دوقلب از شنبه 16 دی ماه تا جمعه 22 دی ماه هر شب ساعت 22:00 (10 شب) در اینستاگرام دکتر آرام لایو داریم  

hashemi

کاربر ویژه
Screenshot_۲۰۲۳۰۵۱۲-۱۵۲۵۲۸_Telegram.jpgموسیقی شاد می تواند با اثرات بیماری سایبری مقابله کند

2 مه 2023
دانشگاه ادینبورگ
گوش دادن به موسیقی می تواند علائم بیماری سایبری را کاهش دهد، که می تواند باعث سرگیجه، حالت تهوع و سردرد در هنگام استفاده از دستگاه های واقعیت مجازی شود. این مطالعه نشان داد که موسیقی شاد به طور قابل توجهی شدت کلی بیماری سایبری را کاهش می دهد، در حالی که موسیقی شاد و آرام بخش به طور قابل توجهی علائم مرتبط با تهوع را کاهش می دهد.
این مطالعه همچنین نشان داد که بیماری سایبری باعث کاهش موقت نمرات آزمون حافظه کاری کلامی و کاهش اندازه مردمک، کاهش زمان واکنش و سرعت خواندن می شود.
این مطالعه شامل 39 شرکت‌کننده بین 22 تا 36 ساله بود که علائم خود را ارزیابی کردند و پس از تجربه سه سواری در یک محیط واقعیت مجازی، تست‌های حافظه و زمان واکنش را انجام دادند.
بیماری سایبری می تواند به طور موقت مهارت های تفکر و زمان واکنش را مختل کند، که می تواند استفاده از واقعیت مجازی را در محیط های بالینی و آموزشی محدود کند. موسیقی می تواند مداخله ای برای تشویق استفاده بیشتر از واقعیت مجازی در این تنظیمات باشد.

این مطالعه نشان داد که بیماری سایبری – نوعی بیماری حرکتی ناشی از تجربیات واقعیت مجازی مانند بازی‌های رایانه‌ای – زمانی که موسیقی شاد بخشی از تجربه غوطه‌ور باشد، به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد. شدت علائم بیماری سایبری مرتبط با حالت تهوع نیز با موسیقی شاد و آرام بخش به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.

آنها مجموعه‌ای از آزمایش‌ها را برای ارزیابی تأثیر بیماری سایبری بر مهارت‌های حافظه شرکت‌کننده در سرعت خواندن و زمان واکنش انجام دادند. محققان می گویند این یافته ها پتانسیل موسیقی را در کاهش بیماری سایبری، درک اینکه چگونه تجربه بازی با سطوح بیماری سایبری مرتبط است و تأثیرات قابل توجه بیماری سایبری بر مهارت های تفکر، زمان واکنش، توانایی خواندن و اندازه مردمک را نشان می دهد.
شرکت کنندگان در یک محیط مجازی غوطه ور شدند، جایی که سه ترن هوایی را با هدف القای بیماری سایبری تجربه کردند. دو مورد از سه سواری با موسیقی الکترونیکی همراه بود بدون اشعار هنرمندان یا از جریان های موسیقی که مردم ممکن است به آنها گوش دهند که در مطالعه قبلی به عنوان آرامش یا شادی انتخاب شده بود. یک سواری در سکوت کامل شد و ترتیب سواری ها بین شرکت کنندگان تصادفی شد.
پس از هر سواری، شرکت کنندگان علائم بیماری سایبری خود را ارزیابی کردند و برخی از تست های حافظه و زمان واکنش را انجام دادند. تست های ردیابی چشم نیز برای اندازه گیری سرعت خواندن و اندازه مردمک آنها انجام شد. برای مقاصد مقایسه، شرکت‌کنندگان آزمایش‌های مشابهی را قبل از سواری انجام داده بودند. این مطالعه نشان داد که موسیقی شاد به طور قابل توجهی شدت کلی بیماری سایبری را کاهش می دهد. موسیقی شاد و آرام بخش شدت علائم مربوط به حالت تهوع را به میزان قابل توجهی کاهش داد.

بیماری سایبری در میان شرکت کنندگان با کاهش موقت نمرات آزمون حافظه کاری کلامی و کاهش اندازه مردمک همراه بود. همچنین زمان واکنش و سرعت خواندن را به میزان قابل توجهی کاهش داد. محققان همچنین دریافتند که سطوح بالاتر تجربه بازی با بیماری سایبری کمتر مرتبط است. تفاوتی در شدت بیماری سایبری بین شرکت کنندگان زن و مرد با تجربه بازی مشابه وجود نداشت.

محققان می گویند این یافته ها پتانسیل موسیقی را در کاهش بیماری سایبری، درک اینکه چگونه تجربه بازی با سطوح بیماری سایبری مرتبط است و اثرات قابل توجه بیماری سایبری بر مهارت های تفکر، زمان واکنش، توانایی خواندن و اندازه مردمک، نشان می دهد.

دکتر سارا مک فرسون، از دانشکده فلسفه، روانشناسی و علوم زبان دانشگاه ادینبورگ، گفت: «مطالعه ما موسیقی آرام یا شاد را به عنوان راه حلی برای بیماری سایبری در واقعیت مجازی فراگیر پیشنهاد می کند. واقعیت مجازی در محیط‌های آموزشی و بالینی مورد استفاده قرار گرفته است، اما تجربه بیماری سایبری می‌تواند به طور موقت مهارت‌های تفکر افراد را مختل کند و همچنین زمان واکنش او را کاهش دهد. "توسعه موسیقی به عنوان یک مداخله می تواند واقعیت مجازی را تشویق کند که به طور گسترده تر در محیط های آموزشی و بالینی استفاده شود." این مطالعه از طریق همکاری روانشناسی در دانشگاه ادینبورگ و مرکز اینریا در دانشگاه رن فرانسه امکان پذیر شد.Screenshot_۲۰۲۳۰۵۱۲-۱۵۲۵۰۲_Telegram.jpg
 

Dr.Aram

تیم مدیریت
مقاله جالبی بود تاکنون در مورد این بیماری چیزی نشنیده بودند.
از اینکه دانش خود را در اختیار ما میگذارید از شما سپاسگزارم
🌹🌹🌹
 

hashemi

کاربر ویژه
مقاله جالبی بود تاکنون در مورد این بیماری چیزی نشنیده بودند.
از اینکه دانش خود را در اختیار ما میگذارید از شما سپاسگزارم
🌹🌹🌹
بحث سلامت و بیماری‌ها بسیار گسترده بنظر میرسه و انسان مدرن که به این لیست اضافه می‌کنه.از بذل توجه و مهر شما سپاسگزارم و همیشه مرهون آموزه‌های شما استاد فرهیخته هستم🌹
 
دوستان عزیز سوالات را در بخش سوالات بپرسید در بخش تجربیات یا بخش دیگری نپرسید. فقط سوالاتی که در بخش سوالات پرسیده می شود جواب داده می شود
بالا